ابزار بارتندر
نوشته شده توسط : admin

متصدی بار سرد از ابزارِ بارتندری و تجهیزات آن (مثل شیکر، …) برای رسیدن به بهترین طعم در نوشیدنی استفاده می‌ کند. نه تنها بارتندر، بلکه افرادی هم که دوست دارند در خانه این نوشیدنی ها را آماده کنند، باید این ابزار را داشته باشند. تجهیزات مورد نیاز برای همه این افراد عبارت است از:

نوشیدنی هایی که در بار سرد سرو می شوند شامل: اسموتی ها، آب میوه های طبیعی، بستنی، شیک، کوکتل، کرپ، دتاکس، پانچ، … می باشد. و تمام این نوشیدنی ها رسپی و مواد تشکیل دهنده ی خاص خودشان را دارند. اما نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که وسایل و تجهیزاتی که یک بارتندر در اختیار دارد، از آنچه که ما در اینجا برمی شماریم بیشتر است. ما فقط به معرفی ابزارهای ابتدایی و مهمِ آنها می پردازیم.

شیکر ابزار مهم بعدی است. شیکر در حقیقت وظیفه خنک سازی و ترکیب کردن نوشیدنی ها را دارد و یکی از پرکاربرد ترین ابزار و لوازم بارتندری است. کاربرد آن به این گونه است که مواد مانند سروپ ها و آبمیوه ها توسط جیگر اندازه گیری می شوند و به همراه یخ داخل شیکر ریخته می شوند. سپس با تکان دادن یا همان شیک کردن، یخ آنها را مخلوط کرده و مایعات را هم نیز سرد می کند.

مادلر استوانه ای کشیده است که کارایی شبیه به گوشت کوب دارد و از جنس چوب، پلاستیک و یا استیل می باشد. کاربرد مادلر به این صورت است که موادی مانند میوه ها و گیاهان مثل نعنا را می کوبند تا عصاره، طعم، عطر آن ها را در نوشیدنی داشته باشیم.

بعد از اینکه مواد با ابزاری که در بالا معرفی کردیم میکس شدند باید داخل لیوان سرو ریخته شوند اما بدون تکه های میوه و گیاهان. اینجاست که صافی به کار می آید. صافی که فنر فلزی کشیده شده است و عموما صفحه به یک دسته متصل می شود بر روی دهانه شیکر قرار می گیرد.

مواد با عبور از صافی داخل لیوان سرو می ریزند بدون پالپ های میوه ای، گیاهان و یا تکه های یخ. هر چه فنر استرینر ریز تر باشد، صافی ریزتری به حساب می آید و پالپ و اجزای جامد بیشتری را از نوشیدنی را به خود جذب می کند.

source: ابزار بارتندر





:: موضوعات مرتبط: مخلوط کن , همزن , آبمیوه گیری , تجهیزات کافی شاپ , بلندر , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: جیگر باریستا , خرید jigger , خرید شیکر بارتندری , خرید مادلر , شیکر بار سرد , قاشق باریستا , قهوه دات کام , قیمت لوازم بار سرد , قیمت مادلر , کیت بار سرد, باریستا ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 16 / 6 / 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: